گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که سرانه دانش‌آموزی سال تحصیلی 88-87 به حساب مدارس واریز شده‌است.

با مکانیسمی که در وزارت آموزش و پرورش طراحی شده اعتبارات ماه‌های آینده زودتر جذب (پیش‌خور) شده و سرانه‌دانش‌آموزی به این ترتیب پرداخت شده‌است. به گفته علی عباسپور تهرانی فرد این توضیحاتی است که وزیر آموزش و پرورش در باره نحوه پرداخت سرانه به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کرده‌است.

مدیران مدارس: هنوز سرانه واریز نشده‌است

در حالی که وزارت آموزش و پرورش مدعی است که سرانه دانش‌آموزی پرداخت شده، ولی مدیران برخی مدارس اعلام کردند که هنوز سرانه سال گذشته به‌طور کامل پرداخت نشده‌است؛ چه رسد به سرانه امسال!

مدیر یکی از دبیرستان‌های شهر تهران گفت: اواخر شهریور ماه مبلغ ناچیزی به حساب مدرسه واریز شد. البته مسئولان منطقه اعلام کردند که این مربوط به بخشی از سرانه سال گذشته است.

وی تاکید کرد: بابت سرانه دانش‌آموزی سال تحصیلی 88-87 ریالی پرداخت نشده‌است، به همین دلیل ما با مشکلاتی در تامین هزینه‌ها رو‌به‌رو هستیم. از طرفی طوری از خانواده‌ها پول (کمک داوطلبانه) بگیرید که فردی شاکی نشود.

مدیر یکی از مدارس حومه تهران نیز اظهار کرد: مدرسه ما در منطقه محروم نشین قرار دارد و امکان دریافت کمک داوطلبانه و حتی اجباری نیز وجود ندارد. این در حالی است که از تامین هزینه‌های یومیه مدرسه عاجز هستیم.

ما هم شنیدیم که گفته‌اند سرانه پرداخت شده، ما سرانه‌ای ندیدیم، شاید به مدارس دیگری پرداخت شده که ما خبر نداریم!

با وجود سپری شدن بیش از 2 ماه از آغاز سال تحصیلی 88-87 هنوز سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس واریز نشده‌است که این امر اولیای مدارس را در تامین هزینه‌ها با چالش جدی در اداره آموزشگاه‌ها روبه‌رو کرده‌است.

واریز نشدن سرانه ناچیز دانش‌آموزی سال تحصیلی گذشته نیز مشکلات فراوانی برای اولیای مدارس و دانش‌آموزان ایجاد کرد.

در حالی که شاهد برودت هوا در اغلب مناطق هستیم اما متأسفانه سامانه گرمایش مدارس به‌دلیل نیاز به تعمیرات، ناکارایی یا بدهی معوقه به اداره گاز قابل استفاده نیست و این یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران مدارس است.

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز با ابراز تعجب از اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واریز سرانه دانش‌آموزی و مغایرت آن با گفته‌های مدیران مدارس تصریح کرد: علی احمدی باید هر چه زودتر برای پرداخت سرانه دانش‌آموزی که مدیران مدارس و خانواده‌ها را تحت فشار قرار داده است چاره‌اندیشی کند.

به اعتقاد علی کریمی فیروزجایی، کسری بودجه آموزش و پرورش طی چند سال اخیر به یکی از معضلات نظام آموزشی کشور تبدیل شده است که سیاست‌های غیرکارشناسی در امر آموزش موجب تشدید این معضل شده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس نیز با تایید پرداخت نشدن سرانه دانش‌آموزی مدارس به فارس گفت: یکی از نیازهای آموزش و پرورش کسری سرانه دانش‌آموزی است که مدیران مدارس و خانواده‌ها را تحت فشار قرار داده است.

سرانه مدارس تهران تا آخر هفته آینده واریز می‌شود

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش شهر تهران به مدیران مدارس نوید داد که تا پایان هفته آینده  سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس واریز شود. این در حالی است که وی پیش از این وعده داده‌بود تا سرانه پس از وصول اعتبار به موقع واریز خواهدشد.

علی اصغر یزدانی گفت: سرانه دانش‌آموزی مدارس تهران بعد از وصول اعتبار به مدارس ارسال خواهد شد.

یزدانی تصریح کرد: تا پایان هفته آینده 3 میلیارد و 400‌میلیون تومان سرانه دانش‌آموزی سال تحصیلی 88ـ87 به حساب مدارس شهر تهران واریز می‌شود.

به گفته یزدانی، امسال به ازای هر دانش‌آموز مبلغ 8 هزار تومان به‌عنوان سرانه به مدارس پرداخت می‌شود.رئیس سازمان آموزش و پرورش معتقد است: میزان سرانه دانش‌آموزی سال تحصیلی 88-87 نسبت به سال گذشته دوبرابر شده‌است. 

با توجه به اظهارات نمایندگان مجلس به نقل از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واریز سرانه مدارس، تکذیب این موضوع از سوی مدیران مدارس و خبر واریز 3 میلیارد و 400 میلیون تومان سرانه تا پایان هفته آینده به حساب مدارس تهران چه نتیجه‌ای می‌‌توان گرفت؟

آیا می‌توان با این وضعیت از این دستگاه تاثیر‌گذار در آینده کشور توقع تحول و پیشرفت داشت?

کد خبر 69322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز